| Elke dag geef ik Michael nog de borst. Hij is nu bijna twee jaar en we genieten er samen nog enorm van. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat wij die vrijheid niet zouden mogen ervaren. In Duitsland is een moeder in de gevangenis gezet omdat ze haar zesjarige zoon borstvoeding gaf en omdat ze haar nichtje ook borstvoeding gaf. Ik ben verbijsterd dat het mogelijk is in europa om een moeder van haar zoon te scheiden met de reden dat ze van hem houd en hem op natuurlijke wijze verzorgd. De natuurlijke speenleeftijd varieerd van 2 tot zeven jaar. Maar kennelijk denkt de Duitse justitie dat zij de natuur moeten bepalen voor hun inwoners. Het is heel triest. |
Er zijn hier in Nederland nog veel mensen die het vreemd vinden als je als moeder een kind langer voed. Ook ik heb te horen gekregen dat het raar was als ik na een jaar door ging met voeden. Maar in een gesprek blijkt dan al snel dat men het raar vind, omdat ze niet anders gewend zijn dan dat je voor het eerste jaar stopt met voeden. Toch is het niet raar als je langer voed, de WHO adviseerd om
tenminste twee jaar te voeden.
Wat ik mij afvraag is of de Nederlandse overheid hier ook een mening over heeft. In elk geval denk ik dat jij hier vast een mening over hebt. Vind je het net als ik misdadig dat een rechter voor een moeder denkt te bepalen hoe lang ze mag voeden en het langvoeden als sexueel misbruik straft?
Dan kun jij je mening
hier geven over het gebeuren. Doe net als ik en geef je mening! Laat deze filipijnse moeder niet zitten! Zij volgt gewoon de gebruiken die ze mee heeft gekregen vanuit haar eigen land. En ze heeft de goede gebruiken in stand gehouden. Juist die gebruiken die goed zijn voor haar en haar kind. Voor liefde mag je toch niet gestraft worden?